24. 5. 2012

"Kdy tě zase uvidím...?"


Pozitivní přístup k životu a různým situacím v něm má i své stinné stránky. Pokud jdu na rande a připadá mi vážně skvělý, nikdy se neptám, jestli se uvidíme znovu. Nebo jestli zavolá, napíše. Přijde mi to jako určitá reflexe zoufalství. Ale lidi to asi tak dělaj a asi je to správnej přístup. Ten veselejší. Přístup ve kterém se očekává a toleruje jediné - kladná odpověď, jakkoliv formulovaná.

Když mám schůzku já a připadá mi jako absolutní ztráta času, která mě nikterak neobohatila a napadá mě miliarda lepších způsobů a lidí, se kterými bych strávil čas radši, můžu si bejt stoprocentně jistej, že ta otázka tu je a přijde opravdu záhy. Tak jako včera.

22 let, mladý workoholik, roztomilý blonďáček s krásnýma očima, kterej by možná i byl fajn, kdyby se po mě po sotva 10 minutách známosti nesápal a nelepil. Navíc mi připadal takovej zvláštně jednoduchej.
Chtěl to? Měl to mít.
V autě už sem to nedělal opravdu dlouho. Bylo fajn si to připomenout.

K lidem jsem přímej. Až na pár vyjímek a tohle byla bezesporu jedna z nich.
"Kdy tě uvidím?"
"Vlastně nevím, teď o víkendu jedu do Prahy."
"Aha ... za někym, jo?"
"Ne."
"Takže kdy?"
"Ozvu se ti, ano?"
"Můžu ti dát ještě pusu?"

Mohl. Jedna pusa navíc, co z toho. Bohužel to nepochopil. Každej to pochopí, každej na světě pochopí, že když někdo řekne "Nevím, kdy budu mít čas", znamená to - "Promiň, nemám zájem se s tebou dál scházet."

Před chvílí mi volal. Jestli prý už vím, kdy se uvidíme.
Samozřejmě že to vím. Neuvidíme se už nikdy.
Jistě, že jsem mu to neřekl.